Vi anbefaler at du alltid bruker siste versjon av nettleseren din.

Brukerstøtte - eBehandling

I forbindelse med bruk av behandlingsprogrammene i eBehandling kan det dukke opp utfordringer knyttet til tilgang, pålogging eller annen bruk av behandlingsprogrammet. Her er noen tips og triks:

IDporten brukes til innlogging. Dette er samme type innlogging som i nettbanken din eller offentlige tjenester som Altinn, Helsenorge.no etc. Mangler du tilgang til innloggingsmulighetene, står det hvordan disse kan bestilles via din bank eller andre leverandører.

  1. Innlogging er ikke tilgjengelig før du har fått en SMS fra sykehuset om at du kan starte opp i eMestring.
  2. Har du fått SMS, men innlogging fungerer ikke? Det er trolig gjort en feilregistrering av profilen din. Ring behandlingsstedet der du møtte din behandler og gi beskjed, så skal dette rettes dette opp. Se oversikt over avdelinger med kontaktinformasjon. Sykehusets sentralbord tlf. 33 42 00 00.

Hvert behandlingsprogram består av kapitler som inneholder sider med ulike tema du skal lese. Det er oppgaver til hvert kapittel, samt ulike spørreskjema knyttet til behandlingsprogrammet.

Oppdater nettleservinduet med ↻ (eller F5 på pc-tastatur). Trykk eventuelt på hjem-symbolet for å komme tilbake til oversiktsbildet: 

Illustrasjon av et grønt hus

 

 

eBehandling er veiledet internettbehandling. Behandlingsprogrammene er laget slik at du får tilgang til nytt kapittel hver uke. Det forutsetter at du har gjort alle oppgaver og fylt ut og sendt inn eventuelle kartlegginger. Din behandler sier fra ved oppstart hvilke dager de vanligvis er innlogget og følger ditt behandlingsløp.

Bruk først og fremst meldingstjenesten i programmet til å holde kontakt med din behandler underveis, om du har spørsmål eller noe du ønsker å formidle. Behandler vil opprettholde kontakten. Om nødvendig kan behandleren også ta kontakt med deg på telefon eller sette opp en ordinær samtale underveis.

Husk at dette ikke er en chat hvor behandler leser meldinger umiddelbart. Har du spørsmål om tilstanden din som trenger rask avklaring, anbefaler vi deg å ringe ditt behandlingssted.

Tekstmaterialet du leser og leverer i behandlingsprogrammet lagres i behandlingsprogrammet. Det er tilgjengelig i seks måneder etter avsluttet behandling.

Alle pasienter som mottar eBehandling blir bedt om å gi samtykke til at vi bruker informasjon fra behandlingen i forskning. Dette for at vi skal kunne evaluere og videreutvikle behandlingstilbudet. Det er frivillig å delta i de ulike forskningsprosjektene.

eBehandling inkluderer evaluering av behandlingseffekt og forskning.

Du vil få informasjon om forskning og samtykke i oppstartsamtalen med behandler. Samtykkeerklæringen er tilgjengelig ved oppstart av behandlingsprogrammet, og du samtykker digitalt

Tekniske feil kan oppstå, og vi ønsker å løse disse raskest mulig for at du skal kunne bruke behandlingsprogrammet på en god måte. Er det tekniske problemer du ikke får løst via din behandler på DPS Vestfold, kan du sende e-post til, ebehandling@siv.no

Beskriv kort utfordringen du har. Husk at sensitive data ikke skal sendes på e-post. Ikke send tekst eller bilder med brukernavn/personnummer eller passordinformasjon på e-post.

Sist oppdatert 25.04.2024